Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wonen in Nova Scotia

  • Stella van der Lugt

    Geemigreerd in 2004 naar Nova Scotia . Zou echt niet meer terug willen. Er bereiken mij veel vragen van Nederlanders die op vakantie willen komen naar Canada of ook de grote stap willen wagen. Kijk a.u.b op onze website voor vakantie huizen en contact informatie . Hartelijke groeten Stella van der Lugt www.letsrent.ca

  • Sjoerd Smit

    Beste Stella,

    Hartelijk dank voor je tip. Ik heb op de website onder Wonen in Nova Scotia een link naar je website gezet.

    Ik ben zelf in 2004 of 2005 in Nova Scotia geweest en heb een groot deel van de provincie gezien. Ik was erg onder de indruk van de prachtige natuur maar ook de vriendelijke en gastvrije mensen.

    Groeten en veel succes!

    Sjoerd Smit (beheerder Nova Scotia startpagina)

  • Colin van Vulpen

    Stella en Sjoerd, (en anders iedereen) ik ben Canadese man die in Halifax wonen. Dus, vragen jullie, “waarom bezoek hij deze web pagina”? Mijn aanvuren is een beetje zelfzuchtig… ik wil mijn Nederlandse oefenen, en ophouden… en natuurlijk is er hier in Nieuwe Schotland wel weinige mensen die Nederlandse spreken. Ik zou de kans om af en toe een beetje Hollands praten met iemand hele leuk vinden. Bestaat er Nederlandse reisbureaus die naar Nova Scotia komen? Zelfs, individueel reizers? Hebben ze nodig van een “local” die weet veel van de kunst, het musiek, de natuur, de hoofdstad, en meer, en die Nederlandse kan spreken?

    Mischien niet. Ik wet het wel dat veel Nederlanders kan Engels al spreken. Dat vond ik toen ik in Nederland wonden tussen de jaren 1999 en 2000. In ieder geval Ik moest het vragen.

    Dag,

    Colin

  • Antje Sipkema

    Beste Colin,

    Ik las je bericht en dacht dat je het wel leuk vind om een reactie uit Nederland te krijgen.

    Zelf ben ik 1 keer in Novascotia geweest, tijdens een 6 weekse fietsvakantie. Geweldig! Ik heb nog steeds een soort heimwee. Zo weids, vriendelijke mensen, prachtige natuur, enz. Het heeft een soort eilandgevoel, alhoewel het heel groot en een schiereiland is. Ik zou er graag weer naar toe gaan, maar het zit er even niet in momenteel.

    Je vroeg of er reisbureaus naar Novascotia komen. Ik weet niet of de volgende bedrijven echt reisbureaus zijn, maar ik noem ze toch: Vlieg & fiets, Fietsvakantiewinkel, Werledcontact. Zij bieden reizen aan voor fietsers (de eerste 2 genoemde) en auto/campervakanties. Misschien zieden zij mogelijkheden.

    Succes en vriendelijke groeten,

    Antje Sipkema

    Terschelling

  • Ton

    Hoi Colin,

    wij komen in juli naar Nova Scotia om dit deel van Canada ook eens te zien.

    We zijn meerdere keren naar Canada geweest en willen nu eens de andere kant an het land zien,

    De route hebben we grotendeels op papier.

    zie ook:

    www.truton.info

  • Ton

    Beste Sjoerd,

    ik merk dat er nog niet veel Nederlands naar Nova Scotia gaan. We gaan in juli en hopen nadien Nova Scotia te promoten.

    In september zal Free Bird Focus ons volgen en een promo dvd maken.

    zie ook http://www.truton.info/informatie.html

    Ton

  • Maarten Schuurmans

    Nova Scotia is inderdaad een provincie welke nog niet echt ontdekt is, maar wij wonen en werken inmiddels al bijna 4 jaar in Truro waar we een Bed & Breakfast met luchroom hebben.

    Onze ervaring is wel, omdat wij veel met emigranten van doen hebben, dat Nova Scotia aan populariteit aan het toe nemen is en dat steeds meer mensen naar hier verhuizen om de rust en ruimte en de mooie natuur. Dat de mensen vriendelijk en meer relaxt zijn is zeker een pre en het feit dat we een oceaan om ons heen hebben was als Nederlander ook een belangrijke factor voor ons.

  • Ton

    Als je onze reisverslag wilt hebben mail je maar naar:

    truton@home.nl

  • Zus Schuurmans( Ome Tien)

    Hoi Maarten ,hoe maken jullie het in het verre Canada. Ik weet niet of je mij nog kent,ik ben Zus van Ome Tien en stond vroeger ook altijd in Clervaux op de camping net als jullie thuis. Ik hoorde vorig jaar van Marion van ome Johan dat jij met je vrouw in canada zat. Dat is best avontuurlijk en natuurlijk ook een hele onderneming. Ik heb vorige maand je zus Wilna nog gezien op de uitvaart van Tante Toos,dat was toch ook wat hè. Ja en bij zo'n uitvaart is het net een reunie dan zie je toch weer een hoop neven en nichten.

    Komen daar veel toeristen waar jullie zitten? en de omgeving is zeker wel mooi .

    Ik wens jullie heel veel succes ,en een fijne tijd daar. Zijn jullie plannen om daar te blijven ,of om toch nog ooit naar nederland terug te komen.

    Heel veel groetjes vanuit Veghel van Zus Hoedemaekers - Schuurmans

  • Ton

    Zus Schuurmans( Ome Tien)

    Maarten en Nelly wonen daar prachtig en zullen Nederland wel eens missen, maar of ze weer terugkomen, ik denk het niet, alleen voor een vakantie of familie bezoek.